WA SW

Mijn tijd bij Intermedia zit erop. Een onwijs leuke 7 maanden gehad en ik werd ook heel erg gewaardeerd. Na iedereen gedag te hebben gezegd en mijn laatste afscheidsfeest in het hostel weer eens in het vliegtuig gestapt met deze keer bestemming Perth. Ik kwam ‘s ochtends vroeg aan en heb door Perth heen gelopen. Het lijkt een beetje op Brisbane, een kleine (wat is klein) stad, klein CBD en een meer relaxte sfeer als Sydney. Toch ben ik Sydney wel erg gaan waarderen de afgelopen maanden. Die avond kwamen Dustin en André vanuit Melbourne aangevlogen.

We zijn de eerste dagen op zoek gegaan naar een auto voor ons avontuur. Ik heb nog een dag opgetrokken met een gozer die ik in mijn tijd in Brisbane had ontmoet. Na 2 dagen auto’s bekijken hadden we de ideale auto gevonden en heb ik dus mijn allereerste auto gekocht een Mitsubishi Pajero! Een dikke 4wd! Nadat we alle benodigde camping spullen gekocht hadden zijn we met z’n drieën vertrokken in de richting van Esperance. We reden Perth nog niet uit of het begon te regenen, en wat bleek, ons piekfijne zonnedak hield blijkbaar alleen van de zon. Naar de winkel gereden een bus siliconenkit gekocht en ons zonnedak maar even dicht gekit, ook weer gefixt.

Daarna eerste stop wave rock, een rotsformatie in hoe raad je het de vorm van een golf. Wat foto’s gemaakt en snel weer verder want we moesten nog een heel stuk rijden. We reden dwars door de outback waar de wegen veranderd waren in zand paden en zo konden we onze 4wd dus mooi uitproberen. Uren lang op een paar road trains na geen auto tegen gekomen. Een slaap plek gevonden bij een bush camping in the middle of nowhere. ‘S Avonds mooi een kampvuur gemaakt en de plaatselijke hond en emoe kwamen ook nog even kijken.

De volgende dag naar Esperance gereden waar blijkbaar het mooiste strand van Australië is. Aangekomen met helaas bewolking, maar wat een prachtig hagel wit strand, en toen we het strand op liepen kwamen er ook nog wat kangoeroes kijken wat een top ervaring. Nadat we de kangoeroes uitgezwaaid hadden in de auto gestapt en naar onze slaapplaats gereden die zich naast het strand bevond. En omdat het zand altijd witter is bij de buren zijn we mooi met de auto over het strand daar heen gereden en genoten van een prachtige zonsondergang.

De volgende dag richting Bremer bay gereden een ander prachtig strand en na een half uur dwars door de duinen over smalle zandpaden heen gereden en onze tent opgezet vlakbij het strand. Daarna via Albany naar Denmark gereden om daarna richting Augusta te rijden. Met natuurlijk genoeg tussenstops van verschillende stranden naar een klim in een boom van 53 meter met een prachtig uitzicht over het bos. Vlakbij Augusta naar het meest zuid westelijke punt van Australië gereden waar in het museum bij de vuurtoren weer eens werd bevestigd dat Nederland de eerste ontdekkers van Australië waren. Daarna door gereden naar Margret river waar we naar nougat, chocolade en bier proeverijen zijn geweest, lekker hoor! En toen vanaf Margret river met nog genoeg tussen stops om te genieten van de prachtige natuur terug naar Perth gereden. Alles bij elkaar hebben we zo’n 2500km gereden in een week.

Nu voor een paar dagen in Perth (met bijna 40 graden! ) om gedag te zeggen tegen André, hij blijft hier voorlopig. Ik rij vanaf hier in ongeveer 3 weken zo’n 5000km samen met Dustin naar Darwin om vanaf daar weer terug te vliegen naar Sydney.

2 reacties op “WA SW

1. Leuk reisverslag Robin. Zie het helemaal voor me. Super leuke plaatsen en je hebt er zo te horen nog lang geen genoeg van. Wij wensen je veel plezier op je verdere reis.